Tuesday 5 July 2011

Karenah Budak Kelas 4/5 Dedikasi SMK MERPATI 2009/2010


   



        Assalamualaikum....haiii haii saya Rafah! sje2 nak knal kn blik diri. ^_^ heheh.Rindu sgt lah dgn kwan lme.2009,Kelas 4.3 . peweettt ! kelas paling popular dgn anak2 yg nakal.Guru kelas,Cikgu Rohana yg mmg cun melecun,di tmbah lg dgn gayanya yg lmah lmbut dan sopan,lentok abis .... hahaa! Sbjek yg diajar,Bhasa Melayu.Sbjek yg mmg dh adew dlm otak semua pelajar.Herm,ni nk citer skit ni psal bdak2 kelas aku dlu.Mase nih tingkatan 4.Nak knal dgn lebih terperinci skit nih.(Kelas 4.3) (Kelas seni visual PSV) sbjek yg di ambil,x byk pon.8 sbjek je....x de la nk pening2 kpala weii nak kena study byk2.Sbjek tmbahan,-EKONOMI ASAS & PENDIDIKAN SENI VISUAL-.Sape kate psv nih x best? korang x mnat,sbb tuh korang kate x best.=P Dlm klas nih adew 40 org pelajar.Keadaan klas kmi mse tuh mmg padat sgt.boley di kata kn,susa nk bernafas la.Tp klu korang dh duduk dlm klas nih,mmg korang x nk pndah dh.Nk tau sbb apew? haa....Sbb klas nih hapening ! suke ketawa,suke tlg org,dan suke buli org.Aku pon kena buli gak.haha...Cikgu kdg2 x larat nak lyan karenah diorang.apew boleyy buat... sabor jela ckgu ...... hee.Fazzul atau lebih dikenali dgn name popular nya yg ala2 org barat,(KOY) koy ketua klas kmi,semua tugas,serah kan jerr dkat die,mmg die akan uruskan.Masalah die dgn ckgu,die suke smpan jnggut die ft ekor rmbut die yg agk rempit tuh.klu ckgu displin msuk klas,mmg sah2 die yg kena dlu.dgil sgt.heee Aku suke kwan dgn koy nih sbb die rpat dgn aku.Kwan dgn die x bosan pon.Mungkin,kdg2 tuh adew yg x suka dgn die,sbb die suke buat org mrah! hee.Hobi die,suke tlg ckgu,suke berbual dgn ckgu dan suke buat lawak dgn kwn lg sorang nih,Cubby.Sabri ato lbih dikenali dgn pggilan mnja nya (CHUBBY & PODEK) Wahh wahh klu dok mlyan die nih,mmg x abis! lwak yg die buat mmg buat org pecah perot.Kdg2 klu ckgu nk mrah,boley jd x marah klu tgk die nih.Klu bab2 berspeaking,mmg die laa hero nye.Betol ke salah,die main tibai jer! Klu mse klas BI,die akan sehabis habis nya berspeaking.Suke menyanyi dlm klas,mse tuh die lyan BUNKFACE! suke bershuffle dlm klas.ckgu mmg dh lali dh tgk gaye die nih ..Boley di kata kan,die nii pengubat rndu klas kmi.klu die x hadir stu hari,mst adew yg cri.Sape yg x knal dgn Podek nih,psti semua knal.Kartina,ato lebih dikenali(EMON) die slah stu girl yg sweet kt klas nih.Sbb die suke katun.Klu tgk semua bku catatan,sapu tgn,pensil case,beg dompet dia mst adew katun! comel jerr kn?Die dgn Hazrul psgn coulpe yg pling sweet la kt klas kmi mse tuh.Diorang nih boley dikatakan mcm belangkas.sana sini,mst berdua.^^Tp lpas tuh,x tao la.Ptus mcm tu jer..urm,Hazrul,slah stu nye,lelaki yg macho kt klas kmi ni.Mcam mat salleh kowt! Kes asik nk smpan rmbut die yg mmg smart tuh..hahaha.kembang klu puji lbih2,tp klu kerja sekola,suke betol cilop kerja org lain.errrrrr.Dayang atau lebih dikenali (AYU) pling skema klu di skola,tp pling seksi klu di luar..ni bru betol.hee..Ayu kwn yg sporting,tp kdg2 cpt baran.erm whtever jer.^^ Nadia atau lbih mnje (AYU) seakan akan juge nma pggilan diorang nih.Diorang mmg rapat pon.Nadia org nye kecik2 jer!comel sgt.cpt melatah dan terkeluar la kate2 yg kurang mnis di dgr.tp tuh scara x sngaja je..nadia mmg sporting abis!klu org blom knal die,org mmg akan ckp die smbong.tp klu dh knal die betol2,korang mmg akan ckp die gilerr.haha...giler2 comel die ni.Rauf,plaja lelaki yg agak2 nakal juga.suke mengacau org.tp klu dh marah,semua org tkut.die ni stu geng dgn farhan.Farhan ato lbih dikenali (KAKAN) die nii mmg antra plaja lelaki yg pling kecil di klas kmi ni.eh biar pon die kcil,jgn pndg sbelah mata.kuat nih klu bwa bergaduh.haha..suke jugak kcau org.tp die suka kcau org dgn menggunakan mlut.Nasrizal,merupakan seorang pngawas.Pengawas ke?opss.ok Nas plaja yg x byk ckp,tp kuat saiko org.klu sape yg kena saiko dgn die ni mmg rase x puas ati beb! malangg la kn.die pngwas,tp x nk tgur kesalahan pelaja lain.baik sgt kn?kihkih.psgan couple yg mmg sweet gak.bertahan lame... psgan nye,Nabila..bkn aku ok ! aku rafah nabilah.yg nih,nabila saje.. Nabila antra pelaja prempuan yg cntik,sweet n mnis bile snyum.tp sekali ketawa,x ingat dunia dh! hihi.(FYNI)plaja yg slamberr...rock n sportingg.Kena mrah ker,kena sound ker,die mmg x kesah.buat x tau jer... 'Rilex la,kita kan sailank'! nih kata2 yg slalu fyni ckp.haha..diorang nkal,tp diorang x kcau org lain selagi org x kcau diorang.Diorang adew tubuh kan stu club.apew nma club tuh aku dh lupa dh ... hehe x ingt sgt dh.dlm club nih mmg genk2 diorang plingg rmai.Mizul ato lebih popular dgn nama (PANJANG) ! aku yg gelar kn name tuh dlu ... hahha! jhat kn? dia nih plaja yg pling tggi di klas kmi nih.mmg tggi la! klu aku nk bercakap dgn die,terpaksa aku lenguhkan leher aku,dongak punya dongak.Mijul x pena mrah klu aku usik die.Aku suke kcau die sbb die x blas blik.die snyum jer.hahah.mcm mne la aku x suke?betol x? Anwar ato lbih dikenali dgn nme (CHONG) die nihh kacukan cina.Tp Islam.. Chong nih mmg agak pelik,klu di klas,terpandang-pndangg,tp klu die kol aku,byk betol soalan nye! Chong org nya agak sempoi jerr.... x byk mlut tp byk berfikir.Ckgu pon x susa nk jaga die nih.Syadad,nme popular(DAD) syadad lelaki yg lmah lmbut,tp gentle! piwiitttt......hehe.Pndai MATEMATIK.sporting gak..X kdekut ilmu,suke bntu org lain.klu aku boring time ckgu x dew, aku pegi tmpat die,apew lg... berbual la...plaja prempuan mmg rpat dgn die.sbb die open .^^ TIQIEN,seorang pngawas..dlu die pena bnci aku kowt?tuh pon aku dgr2 la...tp lma2 aku pon x tau mcm mne kitorang boleyy rapat.mcm dh adik dgn kakak.Die suke kcau aku.cuit2 aku.kdg2 tuh rndu gak dgn die ni...Tiqien plaja yg aktif gak.suke main futsal.Alaa....majoriti dlm klas kmi nih,semua plaja lelaki dn prempuan suke sgt main futsal.smpai aku pon terikut dgn diorang.SURESH,satu2 nye plaja berbangsa India di klas kmi ni.Die ok ...tp klu berdebat dgn org nombor satu la beb! stu jer yg aku x suke,klu mntk tlg,jgn hrap laaaa.... hee.MARLIA,plaja yg byk mlut jugak..tp sporting.Kdg2 suke mencarut,x kena tmpat la.tp klu melawak...pergghh suke tgk die.^^ Faridah atau (IDA) plaja yg agak alim sedikt ...;) klu mengaji,merdu suara die...antara pelaja yg kuat dlm sbjek math,agama n bm.Aisyah atau (AISYAH EDDY) kitorang pggil mcm tuh sbb dlm klas kmi adew dua org Aisyah.kmi tmbh la Eddy tuh nme ayh die.hehe...Aisyah eddy mmg slalu top ten dlm exam.die slalu dpt yg terbaik.die nih ok .. boley di katakan mempunyai peminat,tp sygg la.. pminat die tuh x brani ckp yg die mnat.alamakk... kitorang mmg tau pon... sje jer nk tgk step pminat die tuh .. ^^ Fazira atau (ZIERA) aku suke tgk die kt klas..sbb die nih manis.org ckp muka kitorang same,tp sbnar nya mna ada pon.memandai jer diorang.Ziera x suke ambil tau hal org pon...die slalu dgn geng2 die.kesana kesini dgn geng die.boley di katakan rmai peminat .... aisehh ! ^^ Nurisma atao (ISMA) mase mula2 die jd plaja bru di klas tuh,adew jer mlut yg x suke dgn die.Tp bile dh lme2 knal die,die sbnarnya ok jer...Dier baik! antara pelaja yg top ten jugak. mase die blom msuk,aku dpt top ten PSV,tp sekali die dh msuk , aku down la ! haha.. byangkan,betapa jeles nyaaa aku mse tuh.kihkihh ..tp kitorang kn hppy friendly . ^^ Sakinah atau (NONONG) pelaja ygg biasa2 jerr... x msuk hal org .. tp suke dgr hal org kowt?enta? aku x duduk dlm kelompok diorang . aku duduk kelompok tepi . mne la nk join kelompok tgh.kitorang nmpk org lalu lalang jerr tepi tingkap.ehehe! Fasiha,plaja yg mmg x byk ckp,tp bile berbual dgn die,mst x abis crita.. aduhaii ... Zulakhai atau (JULAI) julai sporting! org nyee krus jer.krus lg die dr aku.Die duduk blkang meja aku jerr... Klu kwan dgn die,mmg best.Nuriliya atau (LIA) .Org nye montop2 .hehe.kcik2 jerr.. tp kuat baran.hati2 jerr kitorang .. erm die ok .tp suke lpas mlut tuh! awas... hehe..Bg jerr la apew2 mkanan dkt die,die mst ambik punyerr.... =P ... FARAH,plaja yg x boley trima teguran ckgu.tp die nih sportingg klu dgn kwan2.Kdg2 skema,kdg2 ok . hahaha.JINS,pengawas skola dan mrupakan atlet terhandal.Tegap gilerr Jins nih n whteverr laa.orang kcak di klas kmi.wiiieiitt =) Jins ni mmg x sah klu die x kcau Nadia,nadia slalu jd mgsa keadaan.haha.. ! Dau'ei atau lebih popular (ADOK). die ni ok sgt! tp kdg2 tuh dtg baran nyerr. smpai aku pon jd tkut nk tgur die.Klu die mrah,merah pdam muke die.Klu berbual dgn die seronok.Die nih kira nya mature look la beb.^^ adew gaya2 ayah.kihkih.AKMAL,plaja yg pada mule nye ku sngka pendiam,tp peramah rupe nye! dgn semua org ,die open.tuh yg m'buatkan org slesa berkwan dgn Akmal nih.Agak poyo sedikit ...tp gentle abis.wkwkw.
Khairiza atau (KHAI & RIZA) die nih mmg plja prempuan yg poyo kt klas kitorang ni.bkn poyo apew,poyo kdg2 gelak x abis2.org mrah ker,org tgur ke,dier tau gelak jer... mcm2 jerr die ni.x abis2 crite psal style yg ala2 koreeaaa .Die x msuk cmpur hal org pon,n poyo skit klu die mngumpat org.hehehe.Roziana atau (ANA) die teman rpat khairiza.Die ni pon kdg2 poyo gak! terlampau lembut pon adew.hehe...kwan dgn diorang dua nih seronok.x bosan pon n x busy body psal org lain.Azrul atau (ALOL) antra plaja lelaki yg boley bertimbang rasa. haiishh ! ;) hehe.. Alol sesuai sgt kwan dgn sape2 pon.die x memilih kwan,die ni open sgt.mmg best kwan dgn die.die x de buat kes apa2 pon.ckgu pon x susa nk jage dia.kmi semua pon x susa kwan dgn die.AZRINA,atau (RYNA) die mmg nmpak gnas la!tp ..... sape tau ? hati die punye la lmbut ......slalu pulang skola dgn die nih..Klau bercakap dgn ckgu,die mmg slamberr rock bebeh! Rahimah atau(RAI) ,die plak org nyee simple jer.Mudah rpat dgn org.Tp x byk ckp klu rmai2 ..DAHLIA,kwan rpat dgn RAI,diorang x akan berenggang.pegi mne2 msti berdua..DAYANG KECIK,die kcil2 comel .hehe.Mgsa keadaan si PODEK! nk tau sbb apew? sbb podek suke kcau die ...lg pon,mmg geram pon tgk dyang kecik ni.hehe^^NISAH,antra pelaja prempuan yg agak nkal juge.. x mkn nasihat .klu msa exam,die mst bwa toyol.hehe mmg nkal sgt die nih dlu.ANDIS,plaja dr 'smk agama'.suke tgk dier punyer style yg agak2 selamberr tuh .cntik menarik kow mmg dabomb la! ^^antra pelaja lelaki yg kuat dlm sabjek agama.klu x silap aku,slalu kowt die dpt A dlm sbjek tuh.klu x silap aku la..HALFIAN atau (ALPIAN) haahaa.. sme jer kn? erm die nih plak agak luar biasa org nyerr ! agak sempoii ... klu x silap aku , alpian ni pon suke kcau nadia. kdg2 aku nk tergelak tgk alpian nih,klu org tnya die,die mst buat muka kosong.kakhakahh.alpian...alpian..





                      Msuk tahun 2010,bln 7 kitorang dh dpt sekolah bru ..Sekolah kitorang lg besar dr yg dlu .klas pon cntik sgt.Tahun 2010 ni pelaja kelas kitorang dh mkin skit .adew yg dh pndah skola n adew yg terpaksa ditukarkan klas.tggal 35 org la mcm tu.Guru klas kitorang mmg special,adew dua org. haaa... klas korang adew mcm tuh ? mst x dew kn ? kn? kn ? kihkihkiihh .... JINS , NISAH , DAYANG KECIK pon dh x dew.Nisah pon dh byk brubah skrangg.syukurr......... KOY plak dh berpindah ke Kuala Lumpur . dari situ,die dh x ingat kt aku dah ... ='( x pew x kisah pon .... ^^ PODEK yg gantikan KOY,Podek dh jadi ketua klas kmi tok tahun 2010.Dau'ei (ADOK) ,die plak dah jd org terhomat dh tahun 2010 nih.sbb die dh jd ketua pelajar .Byang kn lar,mcm mne plaja nk buat hal? klu ktua pelja adew dlm klas kmi.haa, pdan muka ! haha .yg lain plak,RAUF,KAKAN,ZIERA,NASRIZAL,HAZRUL,EMON,LIA,FARAH terpaksa di pindah kn klas.Izzudin atau (JUDIN) ,Aku pon dh x ingt la die msuk skola thun bile.die plajar dr skola smk agama.Herm,mula2 aku pkir die pendiam,tp rupa2 nye dia la segala raja.huhu ..judin judin ..kdg2 ok,kdg2 baran.MASITAH,plja bru msuk skola.dpt klas kitorang nih ! erm mula tuh mmg agak x puas hati la,aku jd bengang la.ok aku saborr jelaa...........kwan punye kwan,erm tahan jelaa weyy ..... AZRINA plak dh jd kwan rapat aku . kitorang mkin hari,mkin rapat . klu aku x hadir,org mst tnye die.klu die plak x hadir,org mst tnye aku.pegi skola sme2 ... blik skola pon sme2 ..^^ bertuah sgt aku dpt kwn mcm tuh.Aku msih ingt,klu kmi pegi jogging,aku mst nk berenti sbb kaki aku skit.Die kate kt mne skit? aku tnjuk jela.trus die urut kn ..aku x sruh pon .klu nk beli mknan kt kntin,aku susa nk byar,duit aku bsar,jd aku belanje die..tbe2 ary tuh aku trlupa bwak duit blanje,die beli kn aku mknan.aku dlm hati mse tuh x sngka yg die ingt jasa aku kt die.. mak aku slalu sruh aku krim kn kuih2 dkt die. aku mmg bersyukur sgt2 dpt kwn mcm dierr^^ eh ehh pnjang plak criterr aku dgn member rpat aku ni.hehee. dh la.... org nk citerr psal lain nih....
yeyyyhhhh ! kantin skola bru . sbnarnyerr bsar lg ni .. ni tmpat lelaki beli bakso.tmpat prempuan di sbelah lg . Tp skjap jerr kitorang merasa... last tahun kitorang kn?heee..alaa,pelajar2 yg lain aku dh x berapa ingt la.ALahaiiii ................nyanyok nyerrr aku niii.
Aku mntak maaf klu blog ni adew skit kn hati mna2 pihak,aku buat nih tok ingat kan kembali memori kita dlu ....tak ada niat yg bruk ok .I MISS U

1 comment:

  1. warh rafah....aQ baca blog mue nie...trus aQ t'ingat pulak gan pwen2 d klasQ 2....huhuhuhu.btw,miss student form5 smk merpati ^10^......

    ReplyDelete




TAHUN 2009

TAHUN 2009
Serius rindu plak dgn style aku dlu.Ehh tp skrangg aku dh ladies ori k ;) Dah tak main dress ni :p