Follow by Email

Tuesday, 17 May 2011

16 Mei 2011^^

                                                 Assalamualaikum . ... Hii^^semua org tahu kn , hari ini hari sambutan guru....SELAMAT HARI GURU lah utk semua yg bergelar guru...Semoga lebih tekun dalam menjalankan tugas anda...Huh,hari ni terpaksa pegi sekolah naik bas.Selalu nyer aku dgn 4 org kwan aku yg lain,naik kereta...bapa kwan aku juga yg tumpangkan.Tp hari ni,kreta bapa nya rosak.So,awal2 pagi lah kmi kena bangun.tepat pukul 4.00 pagi,jam berbunyi.Aku pon bangun mandi dan solat subuh.Yang aku tahu masa tuh,pantun aku.hahaha ,berabis fikir,buat pantun.Pukul 5.30 pagi aku dgn kwan aku keluar dr rumah trus pegi stesyen bas.Duduk jerr kmi kat situ,bas lalu,dua bas dah lepas.kami nih asyik sms jerr kwn kmi yg lg dua org tuh.Tapi hampa nya kmi ,satu org pon tak bg respon.Jam dh tepat pkul 6.00 pagi.Kmi pon chauu jela naik bas.Klau nak pegi skola kmi ni , kena baik bas dua kali.hah,anda semua byangkan laah....Okeii kmi pon dlm hati dh rasa was2 dgn kwn kmi yg dua org tuh.Diorang nii kencing kmi kerr kn? kereta tak rosak,diorang kata rosak! haishh aku ni kalau marah,tak tunjuk pon....dalam hati berdegup-degup jer jantung ni geram.errrrrrrrrrrrrr! tu la prangai RAFAH.peace!! hehe.^^Kami tggu bas punyelaa lma.satu bas pon tak ada yg pi skola kmi tuh.tunggu punya tunggu,dah pkul 6.40 pagi....Masa tuh matahari dah nak terbit.Pnas woow! aku dah tak larat nak tnggu.Kepala dh pusing2.tekak rasa nk muntah.Ape tidaknya? belom lg aku srapan.Tnpa membuang masa,aku dgn kawan aku jln je kaki pegi skola.Perjalanan masuk ke sekolah tuh memang jauh....! fuhh! tak boleh nak bg anda gambaran la.Kmi pon jln jelaa dgn muke yg selamba ...kereta byk lalu lalang,yelaa....org sibuk mengantar anak2 diorang pegi skola.Kami b'jlan brapa minit entah la, aku pon tak tgk masa.Masa tuh aku pnat,sakit kaki.Org pegi  skola smart2,fresh lg,kmi pegi skola dlm keadaan yg b'peluh...Nasib la tak ade bau-bauan.hahah! Tengah syok2 b'jalan,bas skola lalu tepi kami.ek'elehh ..... jeles nyee aku tgk diorang dlm bas...kitorang yg jln kaki,tp diorang yg smpai dlu di skola.Smpai2 kat skola,dah pkul 7.08 mnit pagi.Aku dgn kwan aku nihh dah takut dah,lmbt smpai.heheh^^Peacee , kmi memang penakut.heheheheh....Kami nmpak adew pelajar nk pegi tapak perhimpunan,kami pon follow jela dr blakang.Bkn adew ape pon sbenarnyee....Mase tuh kan hari guru...tak kan laa ckgu nk mrah2 masa hari guru.Senamrobik dimulakan.Lpas tuh aku t'nampak muka kwan aku yg dua org tuh.ehh,smpai dlu diorang dr kmi.Masa tuh aku dh bengang.Mcam tak nak je aku tgk muke diorang dua.Tp hati ni biase la..itu semua bisikkan syaitan.jgn la kitew mudah terpengaruh...Diorang pegi dkt kmi smbil t'senyum-senyum,ahh ! aku buat tak tahu jer.Tp lpas diorang kate,diorang adew sms,yg diorang jln dlu.Tp sms tuh tak smpai pon dkat kmi?okeii tak pela...Aku tak kisah...Reda dah hati aku...Masa diorang tgh senamrobik,aku tak follow pon,mcm mna nak follow? badan aku dah tak larat.Kaki aku plak sakit2.Aku tahan jerr dgn hati muka yg happy=)) . Aku duduk dlu,cri2 ilham utk pantun.Gelabah sikit arr...aku mna penah b'lwan pantun dgn cikgu...kalau dgn pelajar,penah la...3 tema aku dh siapkan pantun jual ku.okeii aku pon rilek jelaa...Indogame antara pelajar dgn guru dimulakan....






,,ini antara permainan yg aku sempat gambarkan la...


Best gak! pertama kali aku smbut hari guru di SMK ELOPURA DUA SANDAKAN.aku kan pelajar bru ... bru msuk fom 6 .^^ Lpas tuh,acara berbalas pantun antara guru dan pelajar dimulakan... hahah! aku tak tahu dh nak ckp apa masa tuh.aku dgn selamba buat mcm tak ada apa2.Kumpulan A(GURU) kumpulan B (PELAJAR) .Setiap kumpulan ada 3 org.Dua org tuh dari tingkatan 6 atas.Aku sesat tingkatan 6 rendah.hohoo.Nasib ade JOJO..die ada tlg skit2.die nih memang sportingg.Upper 6 paling sporting la! semua pelajar dr tongkatan 6 rendah,selesa dgn cara nya.
Jengg jengg jengg !!

hahaaa.... ini masa tgh berpantun.Cewaahh ! mcm gadis melayu terakhir plak aku tgk.kehkehekehh! =p
Dari kiri,Farith dari Tingkatan enam atas(Ketua pelajar).Tengah,ehh mcm biasa la... tak perlu dikenalkan,tu lah aku...peace!;D . kanan tuh Mazwan.Die laa yg aku mksudkan si Jojo.






Hah ! jual cikgu,jual pantun tuh ... heheh. Masa tgh berbalas-balas pantun.Ecehhh! First time berlawan pantun dgn guru.





Lpas  tuh,rilek jerr aku rasa....mcm tak ada apa2 gemuruh pon.Ada hikmah juga kn aku kena pegi skola jln kaki pagi td..Dpat bg aku senaman sikit.hahahaha^^



/
/
/
/
/




Lpas tuh , ade persembahan dr guru-guru .....Best giler gilerr la. terhibur hati .... Teringat trus dkt ckgu2 di skola lama dlu ...
ini pon gmbar2 yg sempat diambil ... tukang ambil gambar,bkn aku .... tp kwan2 aku.


 Seterusnyaa persembahan dr pelajarrr........................



haaaaa .................ini masa b'sajak nih ...aku dgn Farith.Aku pon tak tahu kena sajak.Spontan je nihh b'sajak.Sebak wow sedih lgu dgn sjak tuh ... ='(



Masitah...................Wani............Khairiza



TERIMA KASIH untuk kwan-kwan aku nihh .... ini laa tukang ambil gmbar ! hahahah^^


Masa pulang dr sekolah,satu lg hal .... dua kali driver bas bwa kmi pusing2 di Tman Mawar.errr smpai t'tidur aku dlm bas.Apa2 pon,semua tuh mmg best la.hahaha.Bsing2 lg budak2 skolah dlm bas.Okayy laaa pnat dh aku update.tataaaaaa!!

TAHUN 2009

TAHUN 2009
Serius rindu plak dgn style aku dlu.Ehh tp skrangg aku dh ladies ori k ;) Dah tak main dress ni :p